Nederlands  Deutsch
Frequently Asked Questions
Algemene vragen
Heeft u speciale wensen of vragen?

We kunnen ons voorstellen dat u niet op al uw vragen antwoord krijgt bij het uitzoeken van een biologisch afbreekbare urn op onze website, of dat u speciale wensen heeft. Wij adviseren u, bespreken de mogelijkheden en komen met oplossingen. Wij helpen u graag, aan de hand van onze ervaring, met het maken van de juiste keuze.

Als we u van dienst kunnen zijn, neem dan gerust contact met ons op.Telefonisch 070-2126994 of mail naar info@aquaairservices.nl

Hoeveel as blijft er over na de crematie?

Van een volwassen persoon is dit meestal tussen de 2,5 en 3,5 kilo.                                                                             Dit varieert per crematorium(oven), en hoe de crematie heeft plaatsgevonden(het materiaal van de kist, of alleen een lijkwade).

Het lichaamsgewicht voor de crematie, geeft ongeveer de volgende overgebleven asresten in liters.

Tot 1 kilo  0,15 Liter

Van 1 t/m 12 kilo  0,50 liter

Van 13 tot 26 kilo  1,00 liter

Van 26 t/m 36 kilo 1,50 liter 

Van 37 t/m 50 kilo 2,00 liter 

Van 51 t/m 75 kilo 3,00 liter 

Van 75 tot……. 

 

Wie heeft de zeggenschap over de bestemming van de as?

De persoon die opdracht heeft gegeven voor de crematie heeft in Nederland de zeggenschap over de bestemming van de as.

Wanneer heeft u de beschikking over de as?

Na de crematie moet de crematoriumhouder de as van de overledene 1 maand bewaren. Dit in verband met een eventueel strafrechtelijk onderzoek op de asresten. De termijn is ook bedoeld om nabestaanden de tijd te geven na te denken over de bestemming die ze de as willen geven.

Wat is de maximale bewaartermijn van de asbus bij het crematorium?

Dit verschilt per crematorium. Vaak worden er voor het verlengen van de maximale bewaartermijn, meestal zes maanden, kosten in rekening gebracht. Ga dus zelf na hoe dit bij het crematorium waar de crematie heeft plaatsgevonden is geregeld.

Een asbus is de bus waarin het crematorium de as opbergt (voorzien van een identiteitssteentje), de asbus is meestal van kunststof of metaal.

Bestellen, Verzenden en Bezorgen
Hoe plaats ik een bestelling?

Om een bestelling te plaatsen bij Biodeco volgt u de volgende stappen:

  1. Ga naar het artikel dat u wilt bestellen;

  2. Selecteer, als hierom wordt gevraagd, een kleur of inhoudsmaat en klik op Bestel;

  3. Het gekozen artikel is nu geplaatst in de winkelmand rechtsboven op de pagina waar u zich bevindt. Ga hiernaartoe en klik aan als u uw bestelling wilt afronden;

  4. U bent nu in de winkelwagen. Vink hier(bij de vraag: Wat wilt u doen?) bereken verzendkosten aan, vul de gegevens in om de verzendkosten te berekenen en klik rechts onder in dit vak op bereken verzendkosten, Kies hier de gewenste verzendmethode voor uw bestelling en klik op verzendmethode gebruiken;                                                       (afhalen in de winkel behoort ook tot de mogelijkheden, als u hiervoor kiest nemen wij contact met u op om een afspraak te maken)

  5. U komt nu weer terug in de winkelwagen. Klik nu rechts onder op afrekenen;

  6. U komt nu op de pagina Afrekenen. Geef bij Stap 1 aan of u zich wilt registreren (hier kiest u voor als u denkt vaker te gaan bestellen bij Biodeco), of kies voor direct afrekenen. Klik hierna op verder;

  7. Vul bij Stap 2, Factuurgegevens, uw gegevens in en vink links onder aan of factuur- en afleveradres hetzelfde zijn. Klik hierna op verder;

  8. Bij Stap 3 vult u de gegevens in van het afleveradres, heeft u bij Stap 2 aangegeven dat dit dezelfde gegevens zijn als het factuuradres dan wordt Stap 3 automatisch overgeslagen. klik op verder;

  9. Bij Stap 4, Verzendmethode, ziet u de gekozen verzendmethode staan, deze kunt u hier eventueel nog wijzigen. Bij Stap 4 is tevens ruimte om eventueel een opmerking aan uw bestelling toe te voegen. Klik op verder;

10. Bij Stap 5, Betaalmethode, kiest u de betaalmethode waar u gebruik van wilt maken en vinkt aan dat u akkoord gaat met de Algemene voorwaarde. Klik op verder;

11. Bij Stap 6, Bestelling bevestigen, kies hier uw bank. Klik op bestelling bevestigen;

12. U komt nu in uw bankomgeving waar u de betaling kunt doen;

13. Hierna rond u de bestelling af.

14. U ontvangt per mail een bevestiging van de bestelling en een Factuur.

Hoe verloopt de verzending?

Na ontvangst van uw bestelling bieden wij het bestelde product, afhankelijk van de voorraad of levertijd, binnen de gestelde levertijd aan bij PostNL. U ontvangt van ons een bericht dat u uw bestelling kunt volgen via www.tracktrace.nl met de bijbehorende code.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Elk product van Biodeco is voorzien van een levertijd. De meeste producten staan op voorraad en zijn daarom binnen twee á drie werkdagen leverbaar, bij producten die niet op voorraad zijn staat een levertijd. Bij uitzondering kan een product of dienst alleen na telefonisch overleg besteld of besproken worden.

Nieuw: